Dienstenwijzer

RIJiK vindt het belangrijk om jou te informeren over onze dienstverlening. Wij volgen De Wet op het Financieel toezicht.

Algemene gegevens en hoe kom ik in contact met RIJiK?

Algemene gegevens

Statutaire naam RIJiK B.V.
Bezoek-/postadres Stationsplein 99-113
1703 WE Heerhugowaard

Bellen, Whatsapp en alarmcentrale bij pech 072 201 9000

Website www.rijik.nl
E-mail service@rijik.nl
 
Kamer van Koophandel 73398624
Autoriteit Financiele Markten 12046365
Klachteninstituut Financieel Dienstverleners 300.017386

Openingstijden

Bezoek 08:30 tot 17:30
Bellen 08:30 tot 17:30
Alarmcentrale pech NL+EU 24 uur per dag
Whatsapp (24x7) 24 uur per dag, reactie ma t/m za tussen 08:30 en 22:00
E-mail (24x7) 24 uur per dag, reactie ma t/m za tussen 08:30 en 22:00

Verschillende vormen van dienstverlening

Wij bieden de volgende vormen van financiële dienstverlening aan: bemiddelen en adviseren. RIJiK biedt nu nog geen execution only dienstverlening aan.

Bemiddelen

Wij bemiddelen voor jou als onze werkzaamheden erop gericht zijn om een overeenkomst tot stand te laten komen tussen jou en de aanbieder van een financiele dienst (autokrediet of verzekering). Wij kunnen daarbij een advies uitbrengen. Ook kunnen wij je bijvoorbeeld helpen bij het afwikkelen van een schade.

RIJiK beschikt over de AFM vergunning, medewerkers beschikken over relevante vakdiploma’s en houden hun vakkennis op peil via de wettelijk verplichte permanente educatie.

Advies

Wij adviseren jou wanneer wij op basis van je persoonlijke situatie en wensen één of meerdere financiele diensten aanbevelen, te denken aan autoverzekering of krediet. Hierbij staat jouw (financiële) belang altijd voorop.

Bij het adviseren doorlopen wij samen met jou enkele stappen:

  • kennismaken
  • inventariseren
  • financiële analyse
  • adviseren
  • bemiddelen
  • nazorg

RIJiK beschikt over de AFM vergunning, medewerkers beschikken over relevante vakdiploma’s en houden hun vakkennis op peil via de wettelijk verplichte permanente educatie.

Execution only

Wanneer je helemaal zelfstandig een verzekering of krediet aanvraagt op basis van jouw eigen keuzes zonder tussenkomst van een advies of adviseur heet dit excecution only en is er geen sprake van advies.

Wat kan je van RIJiK verwachten?

RIJiK staat voor jou klaar om autorijden makkelijk te maken. We bieden hierbij ook financiële diensten aan, denk hierbij aan leningen, verzekeren, persoonlijk advies en bemiddeling, als het jou maar helpt om lekker te kunnen rijden.

Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonlijke gegevens, zie ook ons Privacybeleid.

Wat verwachten wij van jou?

Dat je altijd juiste en volledige gegevens (mededelingsplicht) met ons deelt over jezelf, je auto en jouw persoonlijke situatie.

Onvolledig of onjuiste gegevens kunnen grote gevolgen hebben bij bijvoorbeeld een schade en zelfs leiden tot geen of gedeeltelijke uitkering bij schade. Ook kun je een aantekening krijgen in de registers waar financiële instellingen toegang tot hebben.

Check altijd de informatie die je van ons terugkrijgt.

Daarnaast waarderen wij het als je tips hebt om onze dienstverlening te verbeteren.

Hoe selecteert RIJiK een autoverzekering en/of autofinanciering voor mij?

De markt kent veel verschillende financiële producten en aanbieders. Wij zijn onafhankelijk en vergelijken een groot deel van het marktaanbod om te komen tot de oplossing die het beste bij jouw wensen en persoonlijke situatie aansluit.

Kost geld lenen geld?

Jazeker. Wees je altijd bewust dat geld lenen geld kost.

Heb ik bedenktijd?

Op (financiële) diensten en producten die je via het internet of telefonisch sluit is het bedenkrecht van toepassing. Je hebt 14 dagen bedenktijd. Mocht je hier gebruik van willen maken dien je dit schriftelijk, via de email of telefonsich aan ons door te geven.

Let op!

Je voertuig dient verzekerd te zijn, als je gebruik maakt van je bedenktijd zorg dan dat het voertuig elders verzekerd is, anders riskeer je een boete. Op basis van het kenteken-/WAM-register worden eigenaren van een onverzekerde voertuigen automatisch bekeurd.

Betalingen per maand

Je premie of maandtermijn wordt in de meeste gevallen rechtstreeks geincasseerd door de financiele instelling. Bij de verzekering kun je kiezen voor betaling per maand, per kwartaal of per jaar, net wat voor jou uitkomt.

Het is belangrijk om je maandtermijnen op tijd te betalen om problemen en bijkomende kosten te voorkomen.

Wanneer de verzekeringspremie niet op tijd wordt betaald kan dit lijden tot weigering van uitkering bij schade, opschorting van je verzekering en afmelding in het Kenteken-/WAM-register bij de RDW met risico op hoge bekeuring als gevolg. De niet betaalde premie zal de verzekeraar ook op je verhalen met alle daaraan verbonden kosten.

Het niet tijdig betalen kan door financiele instellingen ook bij het BKR geregistreerd worden met de mogelijkheid dat toekomstige opnames worden geblokeerd.

Mocht je niet op tijd kunnen betalen, neem contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing.

Hoe wordt RIJiK beloond?

In de financiele sector is het gebruikelijk dat een bemiddelaar voor zijn bemiddelingsactiviteiten een vergoeding ontvangt vanuit de aanbieder. Voor autoverzekeringen en consumptief krediet is dat toegestaan.

Voor een autoverzekering ligt dit rond de 20% van het netto premiebedrag en bij een lening / financial lease zit dit ergens in de bandbreedte van 1 tot 2% van de totale kredietsom. De vergoeding kan verschillen per aanbieder, per auto en per klant.

In je abonnement zitten de onderdelen naar jouw persoonlijke voorkeur en uiteindelijk hebben deze invloed op elkaar. Op basis van je persoonlijke offerte mag je ons altijd vragen hoe het tarief is opgebouwd en wat onze vergoeding is.

Ik heb een klacht, hoe ga ik daarmee om?

Vervelend, neem met jouw klacht zo snel mogelijk rechtstreeks contact met ons op om samen te zoeken naar een passende oplossing.

Bas Vestering
bas@rijik.nl
072-201 9000

RIJiK is als verzekerings-/financieringsbemiddelaar aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). RIJiK is bekend onder nummer: 300.017386

Ben je ontevreden over onze afhandeling van jouw klacht kun je deze voorleggen aan KiFiD. Het is aan te raden de sneltest uit te voeren om na te gaan of KiFiD jouw klacht in behandeling kan nemen.

Mocht je daarna nog ontvreden zijn kun je jouw geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening, valt ook onder KiFiD, voor meer info, zie www.kifid.nl